Digital signage voor ieder bedrijf

Standaard

Digital signage wordt ook wel narrowcasting genoemd. Het is een communicatievorm welke een enorme opmars aan het maken is. Dit is ook niet vreemd in de moderne technologische industrie. Alles is tegenwoordig digitaal. Het heeft veel voordelen. Zo wordt de informatie direct op het scherm gezet, zonder dat hier handmatige arbeid voor vereist wordt. Ook geeft het een moderne impressie, wat het imago van het bedrijf ook alleen maar ten goede kan komen. Maar wat is nu precies digital signage? Welke bedrijven maken er al gebruik van? En op welke manier? Welke trends zijn er momenteel zichtbaar op het gebied van digital signage?

Digital signage

Digital signage is een communicatiemiddel. Op een beeldscherm wordt informatie weergegeven, welke specifiek bedoeld is voor dat moment en voor die doelgroep die op dat moment voor het scherm staat. Zo werken ook al verschillende supermarkten met digitale prijskaartjes. Op ieder gewenst moment kan de prijs worden aangepast. Ook dit is een vorm van digital signage. Maar door vele andere bedrijven wordt het ook al toegepast. Zo wordt op vliegvelden en in stadions ook gewerkt met grote schermen met informatie. Het voordeel hiervan is dat er niet eens per definitie tekst op het beeldscherm weergegeven moet worden. Dit kan, maar uiteraard is het ook mogelijk om een foto, afbeelding of video weer te geven om de gewenste boodschap over te brengen.

Trends van digital signage

Digital signage is relatief nieuw. In de huidige digitale en technologische maatschappij waarin we leven is het niet vreemd dat er steeds meer in digital signage geïnvesteerd wordt. De trend is dat steeds meer bedrijven gebruik gaan maken van digital signage. Waar dit eerst voornamelijk was om de doelgroep te bereiken, de klanten. Wordt tegenwoordig digital signage ook steeds meer gebruikt als intern communicatiemiddel.